Nykterist?

Jag funderar på fullaste allvar på om jag ska bli nykterist. Såhär är det nämligen att det senaste året har jag inte bara blivit mycket mer lättpåverkad, jag har även blivit mycket sjukare på mindre mängd alkohol, oavsett drycken. Senaste fallet är igår. I förrgår stannade vi kvar efter jobbet och tog några öl. Jag drack fyra öl, två 33or en två 50 på 4,5%, och två whiskey på runt 4 cl. Blev fullkomligt dyngrak med minnesluckor och hela baletten. Vaknade dagen efter och mådde ok till någon timme senare när jag blev sjukare än jag någonsin varit med feber, otroligt ont i huvudet och illamående så till den grad att jag bar runt på hinken när jag bytte rum för var femte minut var det nära kräkning eller faktisk kräkning. Trots att inget fanns kvar i magen.

Och det här är då inte första gången, har hänt tidigare. Det här var bara den värsta so far. För någon vecka sedan tog jag två öl med Kristian och blev på det väldigt full! Dagen efter illamående och mycket ont i huvudet. Sen på rödvin har jag lyckats få migrän några gånger nu, en gång blev jag även "blind" på ena ögat. Vilket faktiskt var lite coolt även fast jag blev smått skräckslagen. :)

Tydligen finns det inget som heter "alkoholallergi" även fast många hävdar att de har det.. Men ändå, efter en del surfande på nätet, är det många fler än jag som har de här besvären och det enda som verkar hjälpa är helt enkelt att sluta dricka alkohol. Kanske det är svaret då..

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0